FAQ om Zoneterapeutuddannelsen

Når du er landet på den her side, så tænker jeg, at det er fordi, du er nysgerrig på, hvad zoneterapeuten uddannelsen egentlig er? og om det er noget for dig? hvornår er det rette tid at starte?

Men lige så vigtigt er det, at du lander på den rigtige skole - for dig!

Der findes mange udbydere af zoneterapeut uddannelsen, og alle har hver deres indgangsvinkel til at undervise i zoneterapi, så når du sidder og kigger dig rundt, er det vigtigt, at du mærker efter, om skolen har det, som du søger.

Her på siden kan du dykke ned i nogle af de spørgsmål, der måske dukker op, når du skal finde din zoneterapeut skole - men også om zoneterapi overhovedet er noget for dig at arbejde med.

Men det allerførste der ofte dukker op er:

Hvad er TKZ Zoneterapi?

TKZ = Traditionel Kinesisk Zoneterapi

Uddannelsen til TKZ zoneterapeut er en uddannelse, som grundlæggende har sit afsæt i den kinesiske medicin.

- Det betyder, at selve idegrundlaget til zoneterapeutuddannelsen her på TKZ-Skolen blandt andet er bygget op omkring mere end tusind år gamle traditioner og kinesisk lægevidenskab.

Det kan du dykke mere ned i her >>>

Hvem læser til zoneterapeut?

Når jeg kigge tilbage på, hvem der har læst zoneterapi her på TKZ-Skolen, så er det kvinden, der brænder for at hjælpe andre, at arbejde med mennesker og skabe forandringer. Det er måske dig, der lige nu står i livet, hvor børnene er godt på vej, og du nu har tiden og muligheden for at gøre noget af det, som du brænder for. Det kan også være dig, der selv har brugt zoneterapi og nu har lyst til selv at lære det, så du kan give det videre til andre, som har hjulpet dig.

Så Hvem læser til zoneterapeut? det kan du læse mere om her >>>

Måske vækker det genklang hos dig.

Det helt store spørgsmål, der dukker op er:

Kan jeg leve af at være zoneterapeut?

Det korte svar er JA! - men det kommer selvfølgelig ikke af sig selv. På zoneterapeut uddannelsen giver jeg dig alle mine bedste tips og tricks til, hvordan du får gang i klinikken - uanset om det er på fuldtid eller på deltid. Du skal selvfølgelig lære nogle helt basal ting om 'do's and don'ts' - og resten bliver dit arbejde.

Men du kan faktisk også tjene det meste af det din uddannelse koster ind igen, mens du er under uddannelse!

Det har jeg skrevet mere om her >>>

Hvad koster det at læse til zoneterapeut på TKZ-Skolen?

Det finder du svar på her>>>

Online undervisning eller tilværelsesundervisning?

Undervisningen her på TKZ-Skolen foregår som fysisk undervisning. Og det er der nogle helt åbenlyse gode grunde til:

• du skal lære et praktisk værktøj
  • du skal have mulighed dialog og direkte sparring
  • og så er det et krav for at du kan blive RAB registreret

Men der er også nogle andre fordele - dem finder du her >>>

Hvad betyder RAB?

RAB er en forkortelse af Registreret Alternativ Behandler.

Når du tager en zoneterapeut uddannelse på TKZ-Skolen, så leverer vi selvfølgelig en undervisning og uddannelse, der lever op til Sundhedsstyrelsens krav, så du kan blive RAB registreret zoneterapeut.

Der bliver stillet krav til antallet af timer, indhold og hvorvidt der må indgå online undervisning eller ej.

Titlen 'RAB' er beskyttet, hvilket betyder, at alternative behandlere, der ikke er registrerede i en godkendt forening, ikke må benytte titlen.

Når du er RAB registreret i din forening, så kan du tilbyde din klienter, at de kan få tilskud fra sygeforsikringen danmark, sundhedsforsikringer og fra andre type forsikringer.

Krav til RAB:

200 timer Anatomi og fysiologi

100 timer sygdomslære og farmakologi

250 timer zoneterapi (den primære behandlingsform - kan også være massage, KST, akupunktur mm)

50 timer klientpsykologi

10 timer klinikvejledning

50 timer Andre alternative behandlingsformer, herunder kost og ernæring.

I alt minimum 660 timer.

De fleste foreninger stiller også krav om, at man har et gyldigt førstehjælpskursus - det er selvfølgelig også en del af din zoneterapeut uddannelse her på TKZ-Skolen.

Jeg har sikkert ikke svaret på alle de spørgsmål, der kan dukke op, når du sidder og kigger rundt på TKZ-Skolen's zoneterapeut. Sidde du tilbage med et ubesvaret spørgsmål, så tøv ikke med at sende mig en mail på:

mail@tkz-skolen.dk