Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for TKZ-Skolen og Klinik Tungelund

Som foreskrevet i Persondatoforordningen pr. 25. maj 2018 opfylder TKZ-Skolen og Klinik Tungelund kravene til sikker opbevaring af de personlige oplysninger og data, vi har registreret om dig.

Du kan herunder læse, hvilke data vi opbevarer, og i hvilke situationer, vi har brug for at opbevare dem. Du kan også læse, hvad du skal gøre, hvis du vil ændre noget, slettes helt i vores systemer eller vil klage.

Hjemmesiden

Statistik på hjemmesiden

Vi opsamler nogle af dine besøgsdata anonymt, så vi kan spore, hvor meget trafik vi har på vores hjemmeside, hvilke sider der er interessante og måske mindre relevante for dig osv.

Denne statistik opsamler vi i samarbejde med Google og Facebook/Meta.

Alternativt kan du helt undlade at besøge vores hjemmeside.

Tilmelding til nyhedsbrev

På vores hjemmeside kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi leverer vores nyhedsbrev i samarbejde med Activecampaign, som vi har indgået en databehandleraftale med. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, opsamler Activecampaign din e-mailadresse og evt. navn til brug for nyhedsbrevet og intet andet. Du kan til enhver til afmelde dig vores nyhedsbrev igen ved at klikke på afmeldingslinket i vores nyhedsbrev. Så fjerner du samtidig din e-mailadresse og evt. vores navn i dit system.

Vi udleverer aldrig nogle af disse data, som er opsamlet i forbindelse med vores hjemmeside til andre personer, som ikke er nævnt her.

Kurser og uddannelse

TKZ-Skolen tilbyder kurser og uddannelse både live, online og i kombination. Herunder finder du mere info om, hvordan vi håndterer dine data i den forbindelse.

Når du tilmelder dig et kursus på TKZ-Skolen, registrerer vi typisk disse informationer om dig: fornavn, efternavn, e-mailadresse, postadresse og telefonnummer.

Disse informationer bruger vi til din faktura og til at komme i kontakt med dig, hvis vi får brug for at få fat i dig i forbindelse med kurset.

Desuden opretter vi deltagerlister, som vi udlever til alle deltagere på samme kursus, uddannelse eller forløb. Så I kan komme i kontakt med hinanden. Eventuelt for at koordinere samkørsel m.m.

Endelig bruger vi også dit navn på dit kursus- eller uddannelsesbevis.

Tilmelding og online-betaling håndterer vi i samarbejde med Easyme og Stripe, som vi har databehandleraftaler med.

Facebook-grupper

Flere af vores kursus- og uddannelsesforløb har tilknyttet en lukket Facebook-gruppe. Vær opmærksom på, at alle deltagere i en gruppe (og gruppens administratorer fra TKZ-Skolen) kan se hinanden – og dermed også de data, du har gjort tilgængelige om dig selv på Facebook.

Det er ikke muligt at få en databehandleraftale med Facebook/Meta. Men vi henviser til Facebooks/Metas datapolitik her.

Betaling

Når du køber noget hos os og betaler online med kort foregår det via vores system Easyme, som bruger deres eget betalingssystem. Enkelte online køb af varer på TKZ-Skolens hjemmeside betales via Stripe. Vi har en databehandleraftale Easyme og Stripe.

Til betaling via faktura anvender vi systemet Dinero, som vi også har en databehandleraftale med. I vores fakturasystem registrerer vi også dit navn, din adresse, e-mail og telefonnummer.

Nyhedsbrev

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi din e-mailadresse og fornavn i vores system til udsendelse af nyhedsbreve, Activecampaign. Vi gør os umage for at sende dig relevant information om vores forskellige aktiviteter.

Vi kunne aldrig under nogen omstændigheder finde på at udlevere din e-mailadresse til andre.

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen. Det gør du lettest ved at følge instruktionerne direkte i nyhedsbrevet.

Du kan også sende os en e-mail på mail@tkz-skolen.dk

Kontakt via e-mail

Hvis du kontakter os via e-mail, skal du vide, at e-mail ikke nødvendigvis er et sikkert medie. Vi anvender ikke sikker e-mail, og det skal du være opmærksom på, hvis du sender os private eller personlige informationer.

Har du sendt os personlige informationer på mail – og hvis vi vurderer, at det er relevant i forhold til en evt. rådgivning – gemmer vi disse informationer i vores mail-system, mens korrespondancen står på. Efterfølgende sletter vi korrespondancen.

Sikkerhedskopiering af data

Vi sikkerhedskopierer løbende alle vores computere og al vores data. Dermed sikkerhedskopierer vi også alle de data, vi måtte have på dig.

Vi anvender DropBox og Microsoft som eksterne backup-leverandører.

Dine rettigheder

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke informationer vi har registreret omkring dig. Ligesom du til enhver tid kan bede om at få dine data slettet helt fra ethvert af vores systemer.

Kontakt os på mail@tkz-skolen.dk

Dine klagemuligheder

Hvis du ikke synes, vi passer godt nok på dine data, eller hvis du ikke synes, vi reagerer korrekt på en henvendelse omkring dine data, kan du klage til Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk